پروژه منوریل شهر قم به عنوان اولین خط منوریل کشور به طول ۴/۷ کیلومتر و با ۵ ایستگاه(در فاز اول) از سال ۱۳۸۸ آغاز به کار کرد و احداث آن تاکنون هزینه ای بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد ریال را صرف خودکرده است و برای نهایی شدن نیاز به بیش از همین میزان اعتبار دارد.مونوریل قم که این روزها با عنوان هایی چون، استخوانی در گلوی شهر و معلق میان زمین و هوا از آن یاد می‌شود.
ارسال زمانبندی شده: 
شنبه, 11 آذر, 1396 - 23:00

به گزارش عمارنامه، پروژه  منوریل شهر قم به عنوان اولین خط منوریل کشور به طول ۴/۷ کیلومتر و با ۵ ایستگاه(در فاز اول) از سال ۱۳۸۸ آغاز به کار کرد و احداث آن تاکنون هزینه ای بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد ریال را صرف خودکرده است و برای نهایی شدن نیاز به بیش از همین میزان اعتبار دارد.مونوریل قم که این روزها با عنوان هایی چون، استخوانی در گلوی شهر و معلق میان زمین و هوا از آن یاد می‌شود. پروژه‌ای است که نخستین بار با رسیدن پایه های بتنی آن به نزدیکی صحن جوادالائمه(ع) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و تعرض به فضای بصری حرم، ادامه کار آن با وقفه مواجه شد و در نهایت با وجود کارگذاری تعداد زیادی پایه بتنی در ادامه مسیر بعد از حرم مطهر، تصمیم به راه اندازی آن تا قبل از حرم و در ایستگاه میدان مطهری شد. اما این تصمیم نیز تاکنون عملی نشده است.مونوریل که یکی از ابزارهای توریستی محسوب می‌شود در شهر قم در رودخانه خالی از جریان آب تعبیه شده و با سرعت میانگین ۴۰ کیلومتر در ساعت و هزینه بالای پیش بینی شده برای بلیط آن و همچنین پیش بینی عدم استقبال مسافران برای آن و خیلی موارد دیگر جذابتی برای راه اندازی آن در بین مسئولین امر ایجاد نمی کند.

 

دیدگاه جدیدی بگذارید

پیوند خود را برای انعکاس معرفی کنید

عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir
^
>